Blogide revolutsioon

Kellel on tarvis ajalehte, kui on olemas digileht? Delfi, Postimehe ja teiste väljaannete kõrval on aga kolmas suur konkurent, mis lugejaid iga päev köidab – blogid, mida viimasel ajal tekib nagu seeni pärast vihma.

Kui veel mõned head (kümned) aastad tagasi olid blogid üksnes kellegi harva loetavad online päevaraamatud, kus kirjutati oma elust, seiklustest, kogemustest ning arvamusest, siis nüüd on blogidest välja kasvanud midagi enamat. Blogidest võib lugeda nii päevakajalistel, kustumatutel kui tuleviku teemadel. Blogid on ühest küljest justkui dialoog kirjutajaga. Blogija kirjutab postituse, milles avaldab enda arvamust või kajastab mõnest allikast leitud informatsiooni ning lugejad saavad kommenteerides antud teemal diskuteerida.

Blogi koondab enda ümber ka sarnase mõtteviisi või/ja huvidega inimesed. Pole harv juhus, kus tihti blogispostitusi kommenteerivad inimesed ka päris elus sõpradeks saavad. Olles sama blogi lugenud, on tõenäosus, et neil on ka sarnaseid huvisid mõne ürituse, hobi või millegi muu osas.
Huvigruppide koondumine on aga hea võimalus turunduseks. Üha enam on tekkinud professionaalseid blogijaid, kes kirjutavad lugejaid paeluvatel teemadel, tehes samas koostööd ettevõtetega, neile reklaami ja tooteid või teenuseid tutvustades. Blogijatest on saand brändide jüngrid, kes läbi oma tegevuse brändi kuvandit kujundavad või edasi kannavad.

Ükskõik, mis valdkond sind huvitab, kui soovid, saad selle kohta lugeda kellegi isiklikku arvamust -see, kui tõene antud arvamus on ning kas postitus on kinni makstud või mitte, jääb lugeja enda otsustada. Tegemist on siiski ühe eneseväljendusvormi ja meedia liigiga, millel kindlat tõepõhja all ei pruugi olla ning mis tihtipeale manipuleerib nii lugeja tunnetega kui pikaajalise suhte ülesehitamisega tekkinud usaldusega.
Mis blogisid tavaajakirjandusest eristab ongi tihtipeale personaalsus. Lugejal tekib ajapikku ettekujutus, et ta justkui tunneks blogijat isiklikult ning nii tekib usaldus, mis lugejat kriitilist meelt unustama paneb.
Kuvand, mille blogija läbi postituste loob, ei pruugi siiski tegelikkusega kooskõlas olla ning nõnda võib kõrvalolijale tunduda, et blogija elu on roosiline ja ihaldusväärne, kui telgitagused võivad olla hoopis mustemad, kui väljapoole kunagi paistab.

Blogid on meediat vallutamas ning kasvanud oluliseks turunduskanaliks. Lugege, aga kahelge!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s